Reklama na LinkedInu – její benefity a možnosti
Pokud patříte k té spoustě uživatelů platformy LinkedIn, možná už jste přišli na to, že je tato sociální síť v rámci organického dosahu velmi silná. Je třeba si však uvědomit, že nic netrvá věčně a je třeba potenciál využít naplno. LinkedIn reklama je nyní silným nástrojem – zejména díky možnostem zacílení.
Obsah:
- Sociální síť LinkedIn
- Kontext platformy
- Způsoby propagace
- Přímé oslovení
- Posty a statusy
- Firemní stránka
- Vlastní cílová skupina
- Inzerce volných pozic
- Placená reklama s přesným zacílením
- Cílené bannery z Google AdWords
- Kolik stojí reklama
- Bezpečnější prostředí
- Vysoký organický dosah
Sociální síť LinkedIn
Čím dál více živnostníků, firem, podnikatelů i zaměstnanců si začíná tvořit obsah za účelem získávání zakázek a budování nových obchodních kontaktů. LinkedIn nabízí také placenou propagaci a tato reklama je velmi silný nástroj díky svým možnostem zacílení. LinkedIn nabízí pro online marketing více způsobů propagace.
Kontext platformy
Uživatelé LinkedIn oproti jiným sociálním sítím navštěvují z důvodu vzdělávání v oboru, motivace, inspirace, interakce s dalšími uživateli u pracovních témat, doporučení služby, produktu, značky či firmy, prezentací a PDF materiálů i uzavírání obchodů. Při vhodném zacílení můžete být úspěšní.
Způsoby propagace
Na LinkedIn můžete mít osobní i firemní profil zdarma i placený, nebo třeba vlastní skupinu. Síť má velmi dobrý program pro komerční využití a momentálně je na B2B asi nejlepší a hodí se i pro další marketing.
Přímé oslovení
Online marketing má mnoho podob. Pro získání nových kontaktů stačí osobní profil. Na základě vybraných kritérií si vyberete osobní profily a pošlete žádosti o spojení. Placený profil vám dá navíc pár funkcí, například anonymitu či statistiky.
Posty a statusy
Oficiální způsob propagace článků a příspěvků se provádí přes posty a statusy, které se zobrazí těm, kteří jsou s vámi ve spojení, nebo vyhledávají dle klíčových slov. V množství publikací to nemá valný výsledek. Při placeném rozšíření Learning můžete být mírně úspěšnější. Prezentace lze zveřejňovat i v sekci SlideShare.
Firemní stránka
Firemní stránka je sice skvělý způsob propagace firmy, ale vaše příspěvky uvidí jen ti, kteří jsou ve spojení s vaší stránkou. Pro akvizici nových kontaktů se to nehodí. Pro průběžnou komunikaci se však dá využít a investujete jen svůj čas.
Vlastní cílová skupina
Z neplacených nástrojů jde o nejlepší možnost. Vytvoříte si oborovou skupinu, publikujete články a posty a nabíráte nové členy. Chce to dobré téma a obsah, trpělivost a v řádu let můžete přímo oslovit i špičky ve vašem oboru. Cílová skupina bude však úzce profilovaná a často její uživatelé nebudou mít ani jiné sítě.
Inzerce volných pozic
Propracovaný nástroj, který má však nejistý výsledek. V dnešní uspěchané době obsah moc lidí nečte. Kvalitní odborníci mají dostatek nabídek na zakázky, občas se vám ale může podařit, že si vaše inzeráty někdo přečte.
Placená reklama s přesným zacílením
Podobně jako na FB můžete promovat posty a bannery, na LinkedIn však s lepším cílením, protože uživatelé o sobě uvádějí více údajů, třeba geograficky, na pracovní pozici, velikost či zaměření firmy. Targeting má opět nejistý výsledek a účinnost reklam se s délkou trvání kampaní snižuje. Investice do sponzorovaných příspěvků působí více důvěryhodně a máte větší prostor pro prezentaci.
Cílené bannery z Google AdWords
Využijte online marketing naplno a sledujte novinky. Nově je na LinkedIn možné zobrazovat i cílené bannery z Google AdWords, které jsou v rozměru 250 x 300 pixelů. Je to sice bez možnosti přesnějšího cílení, ale za mnohem příznivější cenu.
Kolik stojí reklama
Po napojení firemního profilu na kreditní kartu počítejte cca 60 Kč a více za proklik plus paušál za počet zobrazení. Nejprve kampaň otestujte na menším rozpočtu a porovnejte s jinými kanály. Vytvářejte zajímavý obsah, publikujte ho ve vlastních i v cizích oborových skupinách a podpořte sponzorovanými příspěvky firemní stránky.
Bezpečnější prostředí
Na síti LinkedIn se nesetkáte s provokatéry, jako třeba na FB a jiných sítích, kteří mají nepříjemné komentáře a obtěžujícími reklamami. Na LinkedInu jsou inzerce většinou B2B orientované a mají přidanou hodnotu pro danou cílovou skupinu.
Vysoký organický dosah
LinkedIn má vysoký organický dosah, který aktuálně najdete možná jen na TikToku, kde je však úplně jiné zaměření a cílová skupina. Kombinací LinkedIn reklamy a LinkedIn organického zásahu můžete dosahovat nejlepších výsledků.
Nejnovější komentáře