Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Kde hledat copywritery? Jejich ceny a kvalita

Copywriting není radno podcenit. Pokud neradi píšete, nebo na to prostě nemáte buňky nebo čas, nesnažte se nahradit práci profesionála a věnujte se svému byznysu. Texty webů a e-shopů mají pádný marketingový důvod. Copywriting je totiž velmi důležitou součástí online marketingu v oblasti internetového podnikání. 

Obsah:

  • Proč nepodcenit copywriting
  • Nízká cena přinese nízkou kvalitu
  • Jak vybírat copywritera
  • Nástroje pro SEO
  • Na co se zaměřit v rámci copywritingu
  • Řekněte, co chcete

Proč nepodcenit copywriting

Copywriting je psaní textů především pro web či e-shop, které zohledňují i SEO a dokáže obsahem informací uspokojit čtenáře i vyhledávače. Profesionální copywriter musí znát alespoň nejdůležitější základy SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače z pohledu online marketingu

Pro psaní textů musí mít opravdový cit. Kromě klíčových slov musí mít text správný obsah a čtivost. To vše musí vybalancovat tak, aby si to s chutí chtěl přečíst návštěvník, ne jen crawler, tedy automatický skript či robot, což vyžaduje praxi. Opomenout nelze bezchybnou gramatiku a znalost syntaxe, tedy větné skladby.

Nízká cena přinese nízkou kvalitu

Kvalita vyžaduje čas. Copywriter musí originální text vymyslet a napsat. K tomu musí běžně nastudovat spoustu informací a podkladů. Pak musí to, co napsal s odstupem přečíst, aby odstranil ve vlastním textu chyby a upravil slovosled pro správnou čtivost

Na to rozhodně nepostačí částka 50 korun za normostranu, se zkratkou NS, činící 1800 znaků včetně mezer. Vynechejte servery zaměstnávající studenty začínající střední školu, kteří o tom, jak napsat úzce specializovaný text s ohledem na SEO, nemají ani ponětí. Amatérský text na webu vám klienty nepřivede. I v době internetu, kdy má každý své stránky, dejte vždy raději na doporučení

Jak vybírat copywritera

Vždy jsou lepší doporučení od osob, které znáte. Spousta referencí na internetu je zaplaceno. Pokud nikoho na doporučení nemáte, pátrejte po referencích od velké a známé společnosti. Sledujte i způsob vyjadřování. Emailovou nabídku s gramatickými chybami neakceptujte. 

Zkuste požádat o testovací článek, který v případě toho, že se vám bude líbit, zaplatíte. I když asi neposoudíte jeho kvalitu z hlediska SEO, hledisko čtivosti určitě uvidíte po prvním přečtení. 

  • Copywriter s dobrými referencemi vám ale psaní testovacího článku zdarma odmítne, protože na to nemá čas, pokud se tedy ve vašem případě nejedná o nesmírně atraktivní projekt.

Nástroje pro SEO

V rámci SEO se na webu musí objevovat klíčová slova podle obsahu a typu stránky či konkurenceschopnosti, která se musí ve větší míře vyskytovat v textu. Ta mají být i v obměněné formě a ve vyšší, nikoliv přehnané frekvenci. Existují nástroje, které ji analyzují hned při otevření stránky, jako je například SEO Quake. 

Kromě správné gramatiky má být text čtivý, z hlediska estetiky dobře rozvržený. Pomocí vyhledávače a dalších nástrojů si ověřte, že není text jen okopírovaný z jiného webu, což by váš web u vyhledávačů poškodilo. Hledejte někoho, jehož styl psaní vám sedí. Každý má jiný styl a objektivnost hodnocení je diskutabilní a individuální.

Na co se zaměřit v rámci copywritingu

Kvalitní copywriter vám navrhne klíčová slova. Můžete si je nechat podložit analýzou konkurenceschopnosti, nebo pomocí nástrojů i sami dohledat. Zkopírovaný text z jiných webů nefunguje, proto si opravdu nechte texty napsat

Pokud rozesíláte PR články nebo píšete blogové články na více podobných webů, investujte a nechte si napsat originální text na každý web. Nechtějte co nejvíce klíčových slov. Optimální frekvence je asi 5 %

Záleží i na tom, zda je text zaměřený spíše na SEO nebo na čtenáře. Obrázky jsou super, ale bez textu nestačí. Malý i delší popisek zboží či služby v e-shopech je velmi důležitý pro SEO i potencionálního klienta.

 

Řekněte, co chcete

Naučte se vyjadřovat a copywriterovi vysvětlete, co od něj vlastně chcete napsat. Sdělte mu informace, představu o stylu psaní i vizuálním vzhledu. Nastiňte mu rozložení stran na webu, ať může psát texty, které jsou vám šité přímo na míru. Nebojte se odeslat copywriterovi podrobnou představu, ať nemusí vařit z vody bez vámi zadaných konkrétních vodítek. 

Na prvním textu si dolaďte styl i formu. Každý klient je jiný a copywriter píše pro mnoho lidí s jinou představou. Dejte si čas, ať se můžete vzájemně poznat

  • Kvalitní web znamená funkční online marketing a prodává stejně dobře jako vaše dobré jméno a kvalitní zboží či služba

 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky