Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Jak využít chatboty v podnikání? 

I když se stále více omezujeme na internetovou komunikaci, osobní kontakt nám chybí. Textové zprávy a aplikace pro zasílání zpráv jsou stále dost neosobní. Mnoho lidí raději mluví se skutečným člověkem. A protože jde technologický vývoj neustále kupředu, člověka může částečně nahradit i důmyslně navržený chatbot.

Obsah:

  • Komunikace s chatbotem
  • Proč využít chatboty
  • Jak využít chatbot
  • Druhy chatbotů
  • Jak využít chatboty v podnikání
  • Jak vytvořit chatbot

 

Díky nárůstu popularity využívaných technologií stále více společností a organizací začíná vyvíjet a investovat do služby zvané chatboty. Tzv. chatbots jsou vlastně počítačové programy, se kterými komunikujete prostřednictvím chatovacího rozhraní. Jeho používání je stejně snadné jako rozhovor s konkrétní osobou. 

Komunikace s chatbotem

Cahtbot je ten, komu můžete položit otázku nebo mu dát příkaz a on vám bude odpovídat, nebo v reakci provádět akce. Můžete ho spustit téměř ve všech chatových aplikacích, včetně Facebook Messenger či Whatsapp. 

Podle odhadů bude během roku 85 % interakcí probíhat s roboty místo lidí.

Proč využít chatboty

  • Zbavíte se stále se opakujících úkolů.
  • Můžete současně zpracovávat více uživatelských požadavků. 
  • Rychlé zpracování požadavků pomáhá získat loajalitu zákazníků.
  • Vysoká produktivita při rychlé pomoci a přístupu k informacím zefektivní práci.
  • Poskytnou lidem zábavné tipy.
  • Živí konverze, zlepšují sociální zážitky i konverzační dovednosti a pomáhají při osamělosti.
  • Vzbuzují zvědavost a umožňují lidem prozkoumávat své dovednosti a umožňují jim vyzkoušet něco nového.
  • Automaticky odpovídá 24 hodin 7 dní v týdnu. 

Jak využít chatbot

Chatbots mají využití ve vzdělávání i podnikání. Mohou vám sdělit aktuální počasí, dávat rady i informace a být někým, s kým si jednoduše můžete promluvit. Mohou klientům pomáhat s online nakupováním. Ti pak nemusí na webu firmy vyhledávat informace a chatbot jim doporučí určitý článek, vyhledá informace, doporučí službu nebo zboží. Pomůže jim vyřešit aktuální problém. Pokud nemůže odpovědět na otázku, může být konverzace přesměrována na operátora. 

Druhy chatbotů

Chatboty využívají strojové učení – ML – machine learning nebo umělou inteligenci – AI – Artificial Intelligence k lepšímu porozumění zákazníkům. 

  • Jednoduchý chatbot funguje podle předem připravených příkazů.
  • Inteligentní nebo pokročilý chatbot je vyškolený a zvládá složitější akce.

Jednoduché chatbotyML pracují na základě zadaných klíčových slov, kterým rozumějí. Každý z těchto příkazů je napsán vývojářem samostatně pomocí regulárních výrazů nebo dalších forem analýzy řetězců. Otázce bez použití klíčového slova robot nerozumí a zpravidla odpoví zprávou: „Omlouvám se, nerozuměl jsem.“ 

Inteligentní chatbotiAl se při komunikaci s uživateli spoléhají na umělou inteligenci. Místo připravených odpovědí odpoví vhodnými návrhy na dané téma. Všechna slova vyslovená klienty jsou zaznamenána a zpracována pro zdokonalení.

Jak využít chatboty v podnikání 

Chatbots jsou užiteční v podnikání, protože díky automatizaci různých aspektů zákaznické podpory šetří čas a úsilí. Kromě odpovědí na dotazy klientů slouží pro shromažďování informací o uživatelích a pomáhají organizovat schůzky.

  • Vylepší zákaznický servis – až 83 % online nakupujících vyžaduje během nákupu určitou formu podpory. Poskytnou asistenci v reálném čase, usnadní a urychlí cestu nákupu.
  • Uspoří náklady – implementace inteligentního chatbotu je mnohem levnější a rychlejší než vyškolení týmu zaměstnanců nebo vytvoření křížových platforem.  Umožňuje zvládnout různé interakce se spotřebiteli bez vysokých nákladů na zaměstnance. Jejich přesnost navíc sníží lidské chyby.
  • Získáte informace o klientech – chatbots je snadný způsob, jak aktualizovat zákaznické služby přes sledování spotřebitelských dat a shromažďování informací z komentářů pro vylepšení produktů a služeb.
  • Automatizujete a eliminujete opakující se úkoly spojené s callcentry a obchodním prostředím. Chatbots zajistí, aby zaměstnanci mohli věnovat více času klíčovým úkolům.

Jak vytvořit chatbot

Chatboti jsou vhodní do každého podnikání. Existují platformy pro vytváření chatbotů bez potřeby technických znalostí. Službu si většinou můžete po registraci vyzkoušet. Využijte tento nástroj pro zlepšení i zrychlení komunikace se zákazníkem.

 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky