Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Email jako nástroj marketingu. Jaké má výhody a přínosy?

Email marketing je v mnoha oborech v rámci návratnosti investic nejefektivnější forma online marketingu. Bez správných nástrojů je však snaha zbytečná. Zkuste se zaměřit na budování svého obchodu díky výběru správného softwaru.

Obsah:

  • Co je email marketing
  • Hlavní kroky a pravidla email marketingu
  • Jak posílat hromadné newslettery
  • Jak získat kontakty pro email marketing
  • Jaké emaily rozesílat
  • Jak posílat hromadné emaily
  • Kritéria pro výběr softwaru pro email marketing
  • Ecomail
  • SmartEmailing
  • Aweber
  • Get Response
  • Mailer Lite

Co je email marketing

Email marketing je forma propagace online s využitím průběžně aktualizované databáze kontaktů, kterým posíláte relevantní sdělení za účelem prodeje nebo budování loajality a důvěry ve vás jako experta v daném oboru. Emaily se zasílají pomocí email softwarů umožňujících automatizaci procesu. Abyste mohli email zasílat, je třeba získat předchozí souhlas. Cílem email marketingu je konverze

Hlavní kroky a pravidla email marketingu

  • Vytyčení cíle
  • Zasílání emailů na adresy aktuálně přihlášené k odběru
  • Přesvědčení příjemců emailů, aby si obsah přečetli
  • Zasílání témat, o které příjemci projevili zájem
  • Přizpůsobení témat a obsahu zájmu potenciálních čtenářů
  • Formuláře a stránky, na kterých mohou vznikat podněty

Jak posílat hromadné newslettery

Posílat hromadné emaily z outlooku nebo nějakého emailového klienta na Seznamu, Centrumu či Google není efektivní. Zcela běžné je, že se adresátům vaše emailová adresa ve spam listech zablokuje jako spam. Nerozesílejte emaily jménem třetí osoby, ať neskončíte díky robotům automaticky mezi spamy. Založte si novou emailovou schránku, aby vám emaily nevracela jako „mailer daemon“.

Jak získat kontakty pro email marketing

Vytvořte si databázi sami. Odkoupení emailové databáze vede k vyhodnocení portfolia jako rozesílání spamů. Ke kontaktům na potenciální klienty nemáte žádný vztah. Vyzvěte raději klienty k přihlášení odběru newsletteru, novinek z blogu či eshopu. Tvořte kampaně s hodnotným obsahem, jako je kurz či ebook výměnou za email. Zasílání emailů za účelem marketingu bez souhlasu uživatelů je nezákonné

Jaké emaily rozesílat

  • Pravidelné newslettery z blogu či eshopu
  • Promo akce konkrétních produktů, služeb nebo akcí
  • Vzdělávací neprodejní emaily pro budování loajality
  • Automatizovaný email po nákupu či jiné akci s dotazem na spokojenost
  • Automatizovaný email po nákupu se slevou či poukazem na další nákup

Jak posílat hromadné emaily

Emaily rozesílejte jen těm klientům, kteří si to přejí. Nestačí používat jen klasickou emailovou schránku, ale kvalitní SMTP server nebo emailový nástroj, který umí vyhodnotit efektivitu rozesílání emailů a další parametry. 

Kritéria pro výběr softwaru pro email marketing

  • Pokročilost nástroje na tvorbu emailů, responzivní šablony s možností náhledu emailu v různých zařízeních, možnost ořezávat a měnit velikost obrázků.
  • Úroveň zasílání emailů, možnost vyzkoušet si nástroj bezplatně, intuitivní ovládání, parametry pro měření míry otevření a měření prokliku, možnost plánování emailů, autoresponder – automaticky zaslaný email.
  • Možnosti efektivní a intuitivní správy databáze, možnost migrovat a importovat kontakty a pokročilá správa kontaktů. 
  • Kompatibilita nástroje s vaším řešením e-shopu nebo webových stránek a možnost propojení pro standardní zasílání newsletterů.

Ecomail

Český systém pro emailový marketing Ecomail je přehledný, nabízí zajímavé možnosti automatizace a zefektivnění propagace přes elektronickou poštu. Cena provozu je výhodná. Do systému snadno importujete kontakty, pro sběr nových adres využijete formuláře a ke tvorbě emailů intuitivní editor s přednastavenými šablonami na rozesílání blahopřání k svátkům či upozornění na opuštěný košík.

SmartEmailing

Smartemailing je jedničkou na českém trhu. Administrace i komunikace s podporou je v češtině. Nabízí všechny očekávané funkce pokročilého nástroje pro email marketing včetně pokročilé segmentace, A/B testování, autoresponderu, široké spektrum integrací se službami Affilbox, Woocommerce či FAPI. Chybí nám jen lepší možnost úpravy obrázků jako je ořezávání či změna jejich velikosti.

Aweber

Aweber je často používaný software pro email marketing hlavně v odvětví info a affiliate marketingu. Pokročilá a uživatelsky přívětivá segmentace a analytika z něj dělá ideální nástroj pro profesionály, kteří už mají se zasíláním jisté zkušenosti. Pro naprosté nováčky je v ní však méně šablon a nenabízí tarif zdarma. Výkonný nástroj je však navržený přesně tak, aby pomohl vaší firmě či značce stále růst

Get Response

GetResponsejednoduchý editor na tvorbu emailů, formulářů, landing pages nebo webinářů s webem i podporou v angličtině. Komplexní software pro email marketing disponuje nonstop live chat podporou a 30 denní free trial s plnou funkcionalitou. Menší spektrum integrací vám vynahradí integrace s Google analytics, která mimo jiné identifikuje, z jakých emailů vám chodí nejvíce prodejů. 

Mailer Lite

Mailer Lite je uživatelsky přívětivý emailový software především pro začátečníky. Do 1000 kontaktů je software bezplatný bez velkých omezení funkcí. K dispozici je autoresponder a další pokročilé funkce. I když jich není tolik, jsou zcela dostatečné. Cena placených tarifů je o dost nižší než u konkurence. Oceníte přívětivost administrace i možnost tvorby landing pages na sběr emailů. 

 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky