Webinář jako nástroj online marketingu
Webinář je online seminář, tedy způsob internetové komunikace a vzdělávání přes internet. Jde o alternativu k běžnému fyzickému školení a nevyžaduje fyzickou přítomnost na konkrétním místě. V reálném čase tedy vidíte a slyšíte lektora. Formou chatu můžete ostatním sdělit své zkušenosti a pokládat dotazy.
Obsah:
- Webinář jako marketingový nástroj
- Proč využít webinář
- Požadavky na hardware a software
- Příprava obsahy a struktury
- Struktura webináře
- Délka webináře
- Program na přípravu
- Propagace a reklama
Webinář jako marketingový nástroj
V době internetu se konečně můžeme vzdělávat online bez cestování a zdlouhavých přesunů, třeba z obýváku, terasy či pláže. Webinář má přijatelnou cenu, dá se absolvovat z pohodlí domova nebo z dovolené, má možnost přímé komunikace s lektorem i ostatními účastníky, kteří se takto často mnohem více zapojí do diskuse. Jde o úžasný marketingový nástroj, který nám šetří finance i čas.
Proč využít webinář
- žádné cestovní náklady
- úspora času
- se stejným lektorem jako na fyzickém semináři
- vzdělání z pohodlí domova nebo odkudkoli
- opakovatelnost – možnost pouštění ze záznamu
- vysoká efektivita v krátkém čase
- neomezený počet účastníků
Požadavky na hardware a software
- běžný internetový prohlížeč – Google Chrome, Mozilla Firefox či Safari
- mikrofon
- reproduktory popřípadě sluchátka
- webová kamera
- minimální rychlost připojení k internetu pro odesílání i přijímání dat při absolvování webináře je 256 kb/s, rychlost lze změřit zdarma na webových stránkách jako Rychlost.cz a Speedmeter.internetprovsechny.cz, doporučujeme však alespoň 512 kbps
Příprava obsahu a struktury
Webináře jsou hitem současného století. Výuka probíhá online s použitím webové kamery, sluchátek či mikrofonu. Může se jich účastnit jakékoli množství lidí. Ať už se však vašeho kurzu bude účastnit méně či více lidí, vždy si připravte obsah a přichystejte strukturu.
Stejně jako při přednáškách nebo klasické výuce, kde jsou všichni fyzicky přítomni, i v tomto případě můžete nechtěně utíkat od hlavního tématu, ztratit nit nebo se do tématu totálně zamotat. Pečlivou přípravou tomu předejdete a online seminář se stane perfektním nástrojem online marketingu.
Struktura webináře
- úvodní oslovení účastníků
- seznámení účastníků s obsahem a cílem webináře
- obsah semináře podle jednotlivých bodů programu
- prostor pro dotazy
- závěrečné rozloučení a poděkování
Délka webináře
V souvislosti s přípravou obsahu a tvorbou struktury se od daného tématu odvíjí i délka webináře. Ty krátké mohou trvat 20 až 30 minut. Jejich obsahem jsou především návody.
Ty delší trvají více než hodinu a většinou se jedná o online semináře s hosty a experty, vystřídá se několik lektorů a je zde dostatečný prostor na modelové situace a dotazy. Mohou obsahovat praktickou část – workshop.
Program na přípravu
V současné době je k vytváření webináře využívána celá řada zajímavých programů. K nejoblíbenějším patří Adobe Acrobat Connect Pro nebo systém DimDim. Vždy si nejdříve vyzkoušejte funkčnost daného systému ve vašem počítači.
Pak se můžete vyhnout technickým potížím a využít webinář pro online marketing opravdu naplno. Pro jeho vytvoření lze využít i systém Zoom, OnSync, ONIF či GoToWebinar. Účastníci jej mohou sledovat na Google+, Youtube i na vašich webových stránkách.
Propagace a reklama
Aby váš webinář opravdu fungoval jako dokonalý marketingový nástroj, musíte na jeho konání obrazně přivést nějaké účastníky. Propagace je informací pro ostatní o tom, že online seminář pořádáte. K tomu vám dopomohou sociální sítě. Třeba na LinkedIn nebo Facebooku, kde lze efektivně a levně udělat reklamu. Stačí vytvořit událost, kterou budete propagovat na své stránce i na svém profilu.
Můžete také promovat svůj online seminář na Sophium.cz, kde si můžete zdarma vytvořit profil lektora a přidávat k němu další do příslušných tematických kategorií. Uživatelé při hledání webináře s podobným tématem najdou ten váš ve výpisu výsledků hledání.
Nejnovější komentáře